Friday, July 26, 2024

Czech translation _ Flash Back -Chess

 Šachy


Ještě jako velmi malý kluk
šachy hrát jsem se naučil.
A pak jsem je hodiny a hodiny hrál
se svými kamarády.
Nejprve ty naše, místní šachy
a pak i ty mezinárodní, jež všude po světě znají.
Často, velmi často
jsem všem svým kamarádům šachmat dal.
Život šel dál, se svými radostmi i starostmi
a na šachy už mi nezbyl čas.
Až pak, když jsem v Budapešti byl,
tak před stanicí metra
pár lidí se šachovnicemi sedělo
a zvalo kolemjdoucí,
ať si s nimi zahrají za stovku forintů.
S jedním z těch šachistů jsem začal hrát
a dvakrát za sebou prohrál.
Kapsa má byla tedy pak
o dvě stě forintů lehčí.
Když vyptávat jsem se jich začal,
zjistil jsem, že je to jejich živobytí
a že často si denně vydělají
i tisíce forintů.
A i dnes, stále někdy,
šachy hraji a na ty doby vzpomínám.



Poet - Indu Kant Angiras 

Translator - Tereza Barillova 

No comments:

Post a Comment